måndag 13 juni 2011

Bungy Pump

Att gå promenad i skogen kan, om man är en prylnörd, bli en riktig materialsport! Måste tillägna mina stavar en bloggpost. Jag har haft ett par "Bungy Pump" i snart ett år och jag är helnöjd! Eftersom jag varken kan gå fort eller långt så ger dessa stavar ett extra motstånd vilket gör att jag bränner fler kalorier än om jag bara skulle promenera som vanligt. De hjälper mig också hålla takten till musiken jag går till. Eftersom jag har opererad både en höft och ett knä så är det nog så att jag haltar lite. Men med stavar och musik inbillar jag mig att jag går snyggare och bättre.





Jag var jag en tur på morgonen. Ställde klockan på 5.30 för att hinna ett varv i spåret innan jobbet och innan det enligt prognosen skulle regna. Det funkade bra, trots att jag var seg. Precis som rundan var klar kom de första dropparna. Jag önskar verkligen att detta kunde bli en vana, men det var urjobbigt att komma ur sängen så tidigt.


Nytt "bottenrekord" på vågen i morse; -11 kg. Har som mål att under kommande år hålla mig tio kilo under vad jag vägde för ett år sedan. Får se hur det går, speciellt augusti och september kan bli tuffa månader eftersom "det stora raset" kom då för ett år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar