fredag 10 juni 2011

LCHF-tips!

LCHF-kyckling med sallad och salsa
Eftersom det är så roligt att blogga vill jag tipsa om en god middag som jag precis har ätit... Jag har sedan en tid tillbaka försökt äta nyttigt, typ skurit ner kraftigt på intaget av kolhydrater. Istället blir det mer protein och fett. Detta kallas även för LCHF (Low Carb High Fat) eller GI. Dock är jag ingen fundamentalist utan tänker mig att det får ta den tid det tar att gå ner de 15 kilo som jag skulle vilja få bort. De första 10 kilona har jag redan tagit bort på detta sätt så jag vet att det fungerar!

Så till dagens middag:
  1. Fräs ett kycklingbröst i ekologisk olivolja och sedan det fått fin färg, sätt in det i ugnen en    stund så det blir genomstekt.
  2. Hacka en stjälk selleri, fyra rädisor, en färsk champinjon och en bit squash. Häll i en halv deciliter salsasås med valfri styrka och två matskedar creme fraishe (vanlig, inget light-tjafs!) och rör om till en krämig salsa.
  3. Lägg upp på tallriken; kycklingen, grönsakssalsan och salladen. Ät!
SUMMA: 400 kalorier



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar