torsdag 16 juni 2011

Växtkraft!

Det växer så det knakar i min trädgård och ett stort nöje att gå runt och kolla vad som händer i krukor och rabatter. Penséerna trivs storartat! De står i givakt vid min bro. I de tre nya pallkragarna vid vägen har jag sått solrosor, ringblommor och krasse. Jag hoppas på en explosion i gult, rött och brandgult där senare! Trädgårdslandet består av tre pallkragar med mestadels squash och sockerärt. Men även lök, dill, rädisor och morötter har jag klämt ner. Samt två amaryllislökar som jag hittade i en glömd påse i mitt förråd. Får se vad det blir av dem. Bredvid dörren har jag en klematis som sörjer - det var två blomstängler igår, men nu när jag kom hem såg den ena så ledsen ut att jag var tvungen att kika närmare. Det visade sig att jag skadat stjälken när jag trimmade gräset runt omkring. Bladen hängde helt slappt och livlöst och jag blev faktiskt lite beklämd och tårögd över min våldsamma framfart med trimmern. Funderar om de små skotten vid backen ska kunna komma ikapp den ensamma stjälken... 


Penséer


Här hoppas jag det blir färgprakt!



Trädgårdslandet


Den misshandlade klematisen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar