tisdag 27 september 2011

Livspusslet

Jag börjar få sjåigt att få det så kallade livspusslet att gå ihop. Just nu är jag inne i en intensiv fas i jobbet, det känns som jag ska vara på en miljon ställen och hålla föredrag, seminarier eller bara "hålla i trådarna". Sedan tillkommer möten, planeringsgrupper och framvaskandet av idéer. Sedan, mycket roligare, pockar privatlivet på och de skyttelliknande resorna jag gör till Uppsala. 


Dessutom vill jag hinna med att gå mina stavgångspromenader, städa mitt lilla hus då och då samt mata fåglarna. 


Läsa en bok eller bara tomglo på TV gör jag naturligtvis också. Men, som sagt. "Tomglo" är en korrekt beskrivning - för när kvällen kommer finns inte så mycket energi kvar i kroppen. 


Jag vill leva i nuet, inte älta gårdagen eller våndas över morgondagen.... men NÄR???


I morgon kliver jag upp tidigt för att packa väskan och bege mig till Övik - Mellansel - Docksta - Mellansel och slutigen hem igen. För att packa om väskan inför en jobbtripp till Göteborg på fredag till söndag. FATTA vad jag kommer njuta av en vanlig måndag på mitt arbetsrum!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar