tisdag 13 september 2011

Stressigt!

Ujujuj, vad jag har stressat den här veckan! Det har hängt över mig att jag skulle förbereda några pass inför en kurs för "administrativ personal" i Bispgården. Ett av passen skulle handla om stress och jag tror jag prickat in samtliga saker man INTE ska göra, typ:
  • Inte planera i sista stund
  • Inte skjuta upp saker 
  • Inte surfa planlöst på internet i jakt på information
  • INTE stressa....
Till slut hade jag ändå totat ihop ett pass om stress, gått och lagt mig (alldeles för sent) och vaknat (alldeles för tidigt). Jag fick börja med att i all hast packa väskan som jag borde ha packat kvällen innan - typ istället för att fastna framför "Svenska Hollywoodfruar" OCH "Idoluttagningen". 

Anyway - Upp i ottan, regn ute. Hade lånat ut bilen till morbror Per. Hämtade Per, släppte av mig själv vid stiftskansliet (nu fortfarande med någon minut tillgodo...). In till B-I, frågade henne; "-du, hyrbilen.... står den här eller måste vi gå till firman?". B-I: "-Hyrbilen????", "-Den sa du att du skulle boka!". Jag kommer till plötslig insikt. Tänker fula ord på J, ringer Per som får tvärvända med min bil, Vi rafsar ihop alla väskorna, packar in i bilen, skjutsar Per till Vårsta, börjar köra mot Bispgården. DÅ ringer telefonen! Micke: "Har ni fått med er L´s väska av misstag?", "-Den stod i trapphuset". Tvärnit, parkeringsficka, koll i bakluckan. Jodå. Jag tänker fler ord, nu på F. Tillbaka till kansliet, ett gäng stockholmsresenärer står och trampar på parkeringen, de har liiiite bråttom nu. Dumpa en väska, åker igen norrut på E4:an mot Bispgården. B-I säger att bästa vägen är över Stigsjö. Jag: "-Då ska jag alltså svänga vid Statoil?". B-I: "-Jäpp, det blir bra!". Statoil, prat i bilen.... I höjd med Mio-möbler.... Statoil? STATOIL!!!. Vända, köra söderut på E4:an. Svänger in mot Bondsjöhöjden och sedan ÄNTLIGEN in på vägen via Stigsjö mot Bispgården... Väl framme möblerar vi aulan, riggar projektorn, inser att vi inte fått med oss nätsladden till högtalarna, fixar nya högtalare och... ANDAS. Kursen kan börja. 

Förklarar för gruppen sambandet mellan stress och prestation. Jodå, stress kan både framkalla handlingskraft och förvirring. Gäller bara att hitta den rätta doseringen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar