måndag 16 januari 2012

Migrän

Huga, det finns verkligen inget glamoröst med migrän! Vaknade i morse vid fyratiden och kände skallen pulsera. Trodde nästan den skulle implodera och/eller trilla av. Gick och lade mig på soffan istället med värmedyna och angorafilt. Lyckades somna om. Vaknade av väckarklockan sex, för att gå till jobbet. NÄSTAN att jag lyckades! Men varje gång jag reste mig till stående kände jag att det inte skulle vara möjligt. Det enda som funkat idag är soffläge eller fåtöljläge. Tur det finns wordfeud! 


När klockan började närma sig lunchdags kände jag hur hungrig jag började bli. Har varit på resande fot förra veckan så jag hade verkligen INGENTING i kylskåpet. Med INGENTING menar jag inget annat än soya, lök, buljongtärningar, en gul paprika och några Taybe-Öl. Inget av detta kändes aktuellt så jag freakade ut en stund och beklagade mig på Facebook. 


Alltså, Facebook är så BRA! Kollegan Maria förbarmade sig och kom med bästa tänkbara migränmaten:
Stripes och Cola Light, så efterlängtat vid migrän!
Märkligt, men ända sedan jag bodde i Jerusalem och råkade äta stripes efter ett migränanfall har jag kommit på hur bra detta är! Kanske är det saltet och fettet tillsammans med kolhydraterna som gör att den envisa migränen till sist släpper? Verkligen inte LCHF, men oj vad skönt det är nu när huvudvärken så sakterliga börjar klinga av! 1000 tack Maria!!!!!

2 kommentarer:

  1. Åh... bra att veta till nästa gång! Jag har lite värk kvar, så jag kanske ska unna mig en sådan lunch i morgon...?

    SvaraRadera
  2. HAHA, nej, sån här lunch får man bara ta när det är "skarpt läge" och migränen fortfarande finns med..... Allt annat är missbruk av kolhydrater! Nån slags sjukdomsvinst måste man spara...

    SvaraRadera