söndag 22 januari 2012

Nattlivet i Härnösand

Härnösand by night är inte en jättemunter upplevelse. Kom nyss med ersättningsbussen från tåget som var sent så vid ett på natten traskade jag hem genom stan genom det rikliga snöfallet. Vid macdonaldsrondellen körde fyra volvobilar runt, runt med en massa ungdomar i värsta bredställsladd. Jag funderade ett tag på om jag skulle hinna hoppa undan om någon förlorade kontrollen över bilen (Tantvarning kanske?). Promenerade vidare och förbi ungdomshoparna utanför pubarna. Frysande rusiga ungdomar slogs mitt på gatan framför en taxi. Fick parera lite även där för att hamna ivägen. (Tantvarning igen?). Efter ytterligare hundra meter landade en snöboll på mina tår. Kom från ett gäng på andra sidan gatan. Trist! Sedan NÄR kastar man snöboll på någon man inte ens känner? Lättad kom jag så småningom innanför dörren, vit som en snögubbe av all snö!


Snön finns i Härnösand om någon undrar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar