tisdag 7 februari 2012

Comfort cross

Comfort Cross

Igår när jag kom hem låg ett kors i brevlådan! Det var ett kors från en vän "direct from the Holy Land" och så här lyder instruktionen:

"This holding / comfort cross is an asymmetric cross made to fit ergonomically into the palm of one´s hand and is used during prayer. It is thought that the holding cross is based on an ancient design found in ancient European chapels."


Lord Jesus,
When I cannot speak, hear me.
When I cannot feel, hold me.
When I cannot like myself,
love means you always
love me,
despite myself.
Keep me
 firm in the knowledge
that you hear the prayers of my heart.
Amen.

Det var "instant love" att hålla i korset! Det ligger mycket bra i handen och funkar utmärkt att meditera över. Inte för att jag tycker bön och tro ska vara en "materialsport", men ibland kan faktiskt föremål hjälpa till att fokusera tanken så man inte fladdrar iväg och börjar tänka på annat. Just det här korset hoppas jag kunna hjälpa mig vara mer "här och nu" istället för att bekymra mig över morgondagen eller älta gårdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar