lördag 10 mars 2012

Trädgårdsåret har börjat!

Idag drog jag igång odlingssäsongen i min lilla trädgård! Folk tror säkert jag blivit knäpp eftersom snön fortfarande ligger hårt packad här på Brännan. Igår var jag på plantagen i Birsta och kunde inte motstå en drivbänk som var speciellt utformad till pallkragar. Eftersom jag har en del pallkragar i min trädgård var jag naturligtvis tvungen att testa detta. Jag tänker också att om solen skiner och det blir lä i snödrivan i drivbänken hjälper jag våren på traven.


Så efter morgonrundan (7km) hade jag fortfarande lite överskottsenergi så jag skruvade ihop min lilla drivbänk och satte ut den i snön. Grannarna tittade lite undrande, men det bjuder jag på... Att påta i trädgården gör mig glad! Och glad vill jag vara...


10 mars och min trädgårdssäsong har startat!





2 kommentarer:

  1. En sån vill jag ha ! Pris ?
    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Endast" 800 kr på plantagen. Dyrt så det förslår, men jag är supernöjd med resultatet... Skulle kunna ha snickrat själv, men samtidigt ville jag kunna montera upp den NU! Så det får bli bara en, men å andra sidan kan jag flytta runt den på de olika pallkragetravarna...

      Radera