torsdag 26 april 2012

BFD-sådd!

Dagens bästa goda råd - varje gång jag känner mig trött, ledsen, nedstämd... etc så kan jag ägna mig åt att plantera frön. Massor av frön! Nu ikväll efter tre dagar på vår mycket trevliga "Växtplatskurs" gick luften ur mig lite. Jag insåg att mitt lilla hus var i starkt behov av lite pyssel för att det skulle kännas trivsamt igen. Jag har bara varit här och vänt nu i några dagar och då ser det ut därefter! Efter dammsugning, städandet av diskbänken och lite gardinbyte satt jag och hängde läpp i fåtöljen en stund och tyckte livet var trist. 


Jag är nog sådan, just när jag varit mycket aktiv och stannar upp har jag en tendens att tycka att livet suger och "inget roligt händer". Kom då på att det var läge att plantera några frön! Sagt och gjort, jag slöjdade ihop två självvattnande krukor av tomma PET-flaskor enligt ett tips jag sett på "Pinterest". I dessa krukor sådde jag "Blomman-för-dagen". Ska bli synnerligen spännande att se om detta funkar. I så fall utökar jag nog odlingen nästa gång jag har tråkigt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar