lördag 28 april 2012

Jaaa....!

Ledigheten börjar bra! Vaknade och det var uppehållsväder, dessutom ser det ut som solen kommer att bryta igenom idag! Fick ett ryck och planterade penséer som jag fick av mor igår. Så snyggt det blev i de blå krukorna vid dörren!




Sedan fyllde jag på med naturgödsel och jord i drivbänken och kollade igenom fröpåsarna vad jag skulle kunna så nu. Hittade inga lämpliga frön för ändamålet... Det blir nog en tur till handelsträdgården. Kanske rädisor skulle funka? Det KAN ju bli någon frostnatt till innan sommaren är här. Men så dyker en idé upp... Skulle man klara frosten om man sätter några ljus i drivbänken om det verkar bli kallt? Eller finns det risk att kanalplasten smälter? Hm... Det blir något att klura på idag. Krokusarna har sin säsong nu! I höstas planterade jag olika sorters blå krokus i torvblocksrabatten, nu - dessa dagar ska jag njuta av blomningen! I höst fyller jag nog på med lila krokus...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar