torsdag 5 april 2012

Pinterest!

Det här med sociala media är spännande! Från och med igår testar jag "Pinterest", ett socialt media där man "pinnar" foton man gillar i olika genrer som man också får bestämma själv vilka man ska ha. Resultatet blir som ett slags magasin där man kan bläddra bland sina favoritsaker och även kolla vidare efter mer information och artiklar om grejen som man "pinnat". Jag var lite skeptisk först, men ju mer jag bläddrar runt och pinnar, desto trevligare blir det!


Den som vill vara med och pinna och kommentera är välkommen att adda mig som vän på Pinterest. Come on, let´s "pin" together! Länk till min sida på Pinterest. Gillar man att klä sina drömmar i bilder kan detta vara mediet!


Mina "Boards"

Vet man inte om man ska köpa "Hus och Hem", "Allt om trädgård", "MacWorld", "Vagabond", FOTO", "Cosmopolitan" eller "Allt om Mat" kan man börja med Pinterest. Genom att kika på bilder och pinna de man gillar skapar man sitt eget unika magasin, fyllt med grejer man tycker om. Recept, inredningsdesign, klädmode, resetips... Jag har ännu inte stött på någon gräns för vad man kan samla på sig! Sedan kan man vara flera som hjälps åt att skapa ett "board" med bilder. Vissa av bilderna är länkar till de sidor där de fanns från början, sålunda kan man få mer bakgrundsinformation om prylarna... 

Ett exempel som jag fashinerades av för det var lika enkelt som genialt är de självvattnande krukorna av PET-flaskor: Länk till mer info om dessa flaskor.

Sååååå smart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar