tisdag 17 april 2012

Tid

Tiden beter sig så konstigt när man har roligt! En vecka i the Holy Land gick fort, alltför fort. Men eftersom det var så mycket att göra känns det i efterhand som jag var där mycket längre. Motsatsen är när man har tråkigt, då segar sig tiden fram men i efterhand minns man inget alls av den tråkiga tiden. Som en mental "fast forward". Detta är en fiffig grej tycker jag, på det viset kan man samla och njuta av de lyckliga stunderna och köra "ff" på allt det andra!


Så nu väljer jag att blunda lite så jag inte ser snön som yr utanför mitt hus och alla "måsten" och drömmer mig tillbaka tre dagar, till graven, som trots att den är tom väcker en sådan uppståndelse år efter år, speciellt på Holy Saturday!



Det känns också trevligt att tänka på att om bara några månader så är jag i Jerusalem igen! Förhoppningsvis är det då lite lugnare så jag får tillfälle att vandra lite mer än vad jag gjorde under denna påskresa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar