lördag 12 maj 2012

Funderar

Så går snart Gotlands Kyrkvecka in för landning. Bara morgondagens mässa kvar där också pris ska delas ut till "Årets förnyare i Svenska kyrkan". Det har varit extremt meningsfulla dagar här i Visby att vara med på. Förmodligen skulle jag behöva minst ett par dagars ledighet för att sortera alla intryck, nu är det mest ett virrvarr i skallen! Det är många saker jag "kommer bära med mig" (Kunde inte låta bli citattecknen, känner att jag blivit lite institutionaliserad av att ha jobbat inom kyrkan i dryga två år. Lite annat språk är det om jag jämför med både gymnasieskolevärlden eller folkbildningsvärlden). 


Hur som helst; vad jag kommer bära med mig är tidningsläsningen på morgonmässorna, Magnoliorna i full blom, samtliga huvudseminarier (BRA val av dessa, ni som tänkt till), avtackningen av Fredrik och Boel i Ideellt forum, välkomnandet av Gunilla och Jolle i Ideellt forum, Sven-Eriks pass, Mogens pass och passet om idealitet.... Hm, det blev nog RUBBET jag bär med mig ändå....?


Fast nej, en kul grej tar jag med mig lite speciellt, och det är alla spännande möten. Jag gjorde ett kul experiment på fikapauserna - jag tog min kaffekopp och ställde mig lite avsides, där bad jag en kort bön om att Gud skulle skicka en person till mig som jag skulle lära känna. Detta enkla fungerade över förväntan! Det kom varje fikapaus fram en ny spännande människa till mig och det blev många spännande samtal! Kanske bönen gjorde mig extra förberedd att fokusera på denna nya människa, men bra samtal blev det och jag lärde känna MÅNGA nya sköna typer! Av alla dessa samtal är det ett möte som betytt mer, kanske är jag på väg mot ett stort beslut i livet som kommer förändra mycket.....? Maybe baby. Den som lever får se!


Vägval.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar