tisdag 8 maj 2012

Idel möten...

Möten, möten, telefonmöten och andra möten... Våren är hektisk just nu. Har blivit indragen i en massa parallella processer när det gäller olika planeringar av verksamhet och utbildningar i stiftet. Å ena sidan är det bra att sitta i alla möjliga grupper och få överblick och helhetsgrepp. Å andra sidan blir det lätt rörigt. Jag försöker skissa de olika grejerna i en mind-map för att snabbt kunna kika på skissen och greppa vad det är vi håller på med. Funkar förvånansvärt bra. Enda kruxet är att hinna skissa på detta innan nästa möte tar vid...


På eftermiddagen var jag med i ett telefonmöte och kom på att jag glömt headsetet. Hujedamej. Att hålla en telefon mot örat i ett par timmar funkar dåligt! Men som man säger; "nöden är uppfinningarnas moder", jag klämde fast jobbmobilen med datorns headset - funkade om jag satt blick stilla. Stärkte upp konstruktionen med mina andra hörlurar och voilá hade jag ett fungerande mobilt headset så jag fick händerna över till dator och anteckningsblock. 



1 kommentar:

  1. Jag uppfann samma metod förra veckan när jag ville kombinera stickning med telefonprat. Det gick ju alldeles över förväntan.

    SvaraRadera