torsdag 31 maj 2012

Långledig!

Jag gick till jobbet och insåg plötsligt att terminen i princip är över! Det är ett slags "lugnet EFTER stormen" som råder på mitt skrivbord. Kurser och möten har avlöst varandra utan att jag riktigt haft tid att ladda om mellan varven. Sålunda behövde jag ägna hela förmiddagen åt "egen administration"; dvs städa skrivbordet, sortera papper, hantera kvitton, attestera räkningar och fylla i månadens övertid. UJUJUJ, det var över 40 timmars övertid, bara i maj! HA! Bestämde mig raskt för att gå hem och inte gå tillbaka förrän på måndag! YES! Ledig fredag, ledig lördag och ledig söndag! Klang och jubel!
Men, vad göra?
Trädgårdsarbete, hälsa på någon kompis, stavgångspromenader, resa... Plötsligt blev tillvaron full av möjligheter... Men jag börjar nog med att sova ikapp lite. Och gå på hundpromenad med min nya sambo, Mozart, som är på besök. Och kanske städa lite. Men sedan? 


Bye, bye jobbet! Vi ses på måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar