lördag 5 maj 2012

Ledbruten...

Vilken skitdag det har varit! Vaknade och såg regnet strila ner utanför fönstret. Jag som hade tänkt träna, påta i trädgården och ligga i hammocken! Nu var det bara att ställa om till inneaktiviteter. Melodikryss är ju alltid trevligt och efter en härlig frukost hos moster på T2 (300 m från där jag bor) såg jag att regnet övergått till duggregn och jag snörade på mig skorna, greppade stavarna, startade spotify och GPS-en och styrde kosan mot mitt långa spår på 1,2 mil. Pyttsan! Lederna ville annorlunda. Efter en ynka kilometer lade höger höft tvärt av. Stapplande fick jag linka hem igen. Så snopet!


Inte ens städa gick bra. Jag blev liggandes på soffan hela dagen med iPhonespel och Facebook - blir man less eller blir man less? OK, lite nya high scores blev det, men inte ens det gladde mig. BLÄ!


Nu är jag lite bekymrad över om detta kommer hålla i sig länge? Höftvärken kom från ingenstans och kanske försvinner av sig självt till i morgon? Gör den inte det blir jag orolig på riktigt! Dessutom börjar stiftets stegtävling på måndag och till den starten vill jag vara i högform!


Behöver lite uppmuntran! Utmana mig i Wordfeud - MTRQA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar