lördag 26 maj 2012

Lyxig lördag!

Vilken underbar dag! Eller, hrm. Jag vaknade med Mr Migrän på besök klockan 4, men sedan, efter dundermedicinen från Jerusalem och efter en sovstund på soffan var jag på banan igen och kunde njuta av SOLEN! Gjorde en rabarberpaj som jag och Mia avnjöt i hammocken samtidigt som vi löste melodikrysset tillsammans med några andra vänner som var med via facebook. 


Rabarber som jag satte i fjol

Två MYCKET ovanliga ingredienser i mitt LCHF-kök

Mjöl, havregryn, smör och socker....
Blandas och plattas ut. Bredde sedan
på rabarber som jag kokat av lite plus
ganska mycket okokta rabarber ovanpå.

Färdiggräddat. Hyvlade på lite mandelmassa
innan den gräddades i ugnen.

Melodikryss med rabarberpaj! MUMS!
Nu tar dagen vid och jag ska inte göra mycket annat än njuta av min trädgård. Kanske blir det en tur till plantskolan, och förmodligen blir det lite trädgårdsdrömmar idag. Funderar så det knakar om jag ska anlägga en rabatt till. Lönen kom ju igår så det finns lite resurser.... Såååå frestande!

2 kommentarer:

  1. Alltså, jag bara blandade ihop smör, mjöl, lite socker och havregryn. Såpass att det blev en deg som gick att platta ut i formen. Sedan MASSOR med rabarber. Sedan hyvlade jag över mandelmassa. Förgräddade pajdegen lite och sedan gräddade jag hela rasket tills mandelmassan fick lite färg. Har inte mer exakta mått än så, men jag tror det är svårt att helt misslyckas. :)

    SvaraRadera