söndag 27 maj 2012

Måste klaga lite....

I våras köpte jag en drivbänk som är måttanpassad till pallkragar, och nu ångrar jag mig. OK, den är snygg och passar verkligen i min lilla "compact-trädgård", men varför gör man en drivbänk som är så rapplig? Inne på Plantagen, där jag hittade drivbänken, såg den bara sååå fin ut och jag riktigt levde mig in i hur idylliskt det skulle se ut i min trädgård, men den tål INGENTING! Två pyttesmå skruvar ska hålla uppe luckan för att man ska kunna vädra i drivbänken, men första bästa vindpust slet ut skruvarna från träet. Hade skruvarna suttit närmare öppningen hade det blivit mer hållfast. Till exempel. Nu funkar det om jag använder en tung sten som vikt. Hade jag betalt ett par hundra kronor hade det kanske varit OK, men jag tycker faktiskt inte det är OK när jag betalade 799 kronor! Sänk priset, förbättra stabiliteten eller varna konsumenterna! Tills vidare kan jag INTE rekommendera denna typ av drivbänk som man hittar på Plantagen eller Ica MAXI.


Snyggt, men knappast prisvärt! Tänk om, tänk rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar