onsdag 2 maj 2012

Snyggbasen!

Jag tycker musikinstrument är snygga! En del rent utav lite sexiga... Ska inte gå närmare in på hur jag tänker nu, men så tycker jag det är. Det allra snyggaste instrumentet är nog Cello. Tätt följt av saxofon. Jag ville spela saxofon när jag började fyran, men blev övertalad om att spela Klarinett istället (med blandade framgångar i "Östervåla Concert Band). Testade synth, hade jättekul några år med en Roland U20 som jag kopplade ihop med min Amiga 500... Sedan blev det Altflöjt, tätt följt av Piccolaflöjt. Elbas testade jag en kort period, samt gitarr (hade ett tag både nylonsträngad, 12-strängad och stålsträngad gitarr). Sedan ärvde jag ett piano av min mormor. Några munspel har jag också haft. Och en Ukulele, signerad av självaste Janne Schaffer dessutom. Inte för att det gjorde mig något bättre, men ändå...  Senast blev det trumpet, utan framgång - well, jag kan agera väckarklocka på retreater, men ungefär där ligger min musikaliska nivå. Nu funderar jag på vad jag ska ge mig på härnäst... Kontrabas kanske? Harpa? Fast det borde finnas instrument som är lättare att spela på och som inte kräver HELA bagageutrymmet...? Funderar vidare.... Men tills dess jag hittat det optimala instrumentet som är SNYGGT, LÄTTSPELAT och har ett HANTERBART FODRAL,  njuter jag att omge mig med dem. Bara för att de är vackra...


Kontrabas, ack så snyggt instrument.... Men svårt att spela på och otympligt.

2 kommentarer:

  1. Satsa på cellon!
    Sign: En som vet.

    SvaraRadera
  2. Men hur lätt är det att spela Cello på en skala? Tar ett liv att lära sig, minst. Men cello är ett mycket snyggt instrument!

    SvaraRadera