onsdag 9 maj 2012

Vårkväll i Visby!

När jag lämnade Härnösand regnade det och i skogsbrynen, på norrsluttningarna hittar man fortfarande snödrivor. Här i Visby är det vår! Ganska blå himmel, duvor som kuttrar och mysiga gränder som jag vill gå vilse i! Jag njuter på en mysig restaurang av att känna mig tillfreds med livet samt ha förmånen att ha ett fantastiskt jobb där jag faktiskt får resa, boende och lön samtidigt som jag är i denna underbara miljö! Det är inte utan att jag blir rörd och ödmjuk! 


I kväll börjar "Gotlands Kyrkvecka" med en dansföreställning i domkyrkan! Sedan mingel och kvällsfika i församlingsgården. I morgon börjar själva mötena, workshopsen och sammanträdena. Än så länge har jag inte stött på någon jag känner, men jag hör "kyrkprat" här och var i omgivningen så jag anar att det är MÅNGA som är här på grund av detta event! Nu har jag en timme på mig att gå vilse och utforska gränderna på egen hand innan jag ska infinna mig i domkyrkan.......! Kanske blommar tulpanerna i botaniska trädgården?


Hotellets frukostrum. Jag kan stanna här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar