lördag 23 juni 2012

Drömma...

Jag krockade nästan med kusin Jenny nyss. Hon var på väg in med sina blommor. Jag på väg ut i samma ärende. Det sägs att om man plockar sju sorters blommor och lägger dem under huvudkudden på midsommarafton kommer man att drömma om den man ska gifta sig med. Men man får inte prata. Kusin Jenny visade med fingrarna att hon plockat TIO blommor. Kanske för att gardera sig? Jag ville inte vara sämre och gick sålunda och repade tio blommor jag med ur diverse krukor och rabatter. Iförd endast nattlinne hade jag ingen större lust att leta upp sju gärdsgårdar att hoppa över eller sju brunnar att gå baklänges runt eller vad man nu kan hitta på för att drömma om den tilltänkte. Tio blommor fick det bli.... nu återstår att försöka minnas drömmen när jag vaknar i morgon. Och gärna få till det där med den tilltänkte också. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar