måndag 4 juni 2012

Förutsättningar

Idag, när jag promenerade blev jag förbigådd av några pensionärer! Jag var i och för sig lite stel och kände av träningsvärk från igår så jag promenerade i makliga 11.30 minuter per kilometer, men ändå! Då kom jag att tänka på det här med förutsättningar. Vi har alla olika förutsättningar och den enda man egentligen ska tävla med är sig själv, att töja på sina gränser. Det kan vara dumt att jämföra sig, ens med (eller kanske i synnerhet) med pensionärer! 


När jag var två år fick jag reumatism. "JRA" - Juvenil Reumatiod Artrit. Knäna har blivit opererade fler gånger än jag kan minnas. Vänster knä är bytt till en metalled, likaså höger höft. Det är lite av mina förutsättningar. Tänkte bara nämna det för eventuella bloggläsare som tycker jag är löjlig som skryter om motionsrundor som går i ynka 11min per K. Så någon sprinter blir jag aldrig, men just nu njuter jag av att vara i riktigt bra form! Det är lite som i Forrest Gump, jag ler faktiskt lite igenkännande när jag ser den filmen, för jag vet vad det innebär att ha benskena... But. No more! Yallah!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar