onsdag 20 juni 2012

Hyllorna uppe!

Äntligen är hyllorna uppe! Har länge suttit och filosoferat över vad bra det vore med två hyllor på den "nakna" fondväggen. I det längsta har jag låtit bli den väggen eftersom jag tycker att en fondvägg är såpass snygg i sig själv. Men, nu börjar böckerna trängas i högar och fondväggen ser lite "bar" ut. Plus att jag helt enkelt ville få till lite förändring i vardagsrummet. Handlade hyllor på IKEA och skruvar på Fresks. Bjöd över morbror Per som Handy-man och skred till verket. Helt lätt var det inte eftersom det var gipsskiveväggar. På två ställen kunde vi dra in skruvarna i regeln, men sedan bara snurrade det. Idag var jag åter på Fresks och hittade längre skruvar. Yes! Nu plötsligt "bet" det och hyllorna kom upp! Här ska min samling reseskildringar till det Heliga Landet få en hedersplats. Två hyllor gör att jag kan fortsätta leta på Tradera och antikvarier. Kul, kul! Och SNYGGT i vardagsrummet tycker jag faktiskt det blev!


Före...

Under...

Efter!

Mer hyll-yta till böckerna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar