tisdag 26 juni 2012

Loppisfynd

Fyndade på loppis igår och i förrgår... Jag har börjat samla på gamla fönster för att göra ett växthus, drivbänk eller vitrinskåp av. Hittills har jag hittat tre fönster på två dagar för relativt billig peng. Nu ska jag tvätta fönstren och sedan skrapa, byta några rutor, kitta och måla fönstren. Sedan bestämma vad det ska bli av dem. Jag har några idéer om vad det skulle kunna bli, men det gäller först och främst att hitta FLER fönster. Gärna i udda former, det ger större utmaning. Tar gärna emot tips om var man hittar fler som dessa. Gärna också halvcirkelformade eller andra spännande former....


Mina loppisfynd...
Känner att jag blir kreativ när jag tittar på dem.

4 kommentarer:

  1. Det finns ett företag som heter "Byggreturer" (tror jag) där tar de emot sånt här och säljer.
    Lycka till.
    Lena

    SvaraRadera
  2. Nice! Ska kolla upp detta!

    SvaraRadera
  3. Jag tror att det finns några i källaren på Näset också...
    Sen finns det andra fönster där som du kan få titta över och kitta om och måla...
    Per

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har hört ryktas om de andra fönstren som behöver kitta och målas... Kanske ordna ett arbetsläger?

      Radera