fredag 29 juni 2012

Mer ljus!

Jag gillar när man hittar fina saker för billig peng! Igår handlade jag två soldrivna ljuslyktor för 49 kronor st på Bahaus. Färgat glas är snyggt och jag tycker detta ser välkomnande ut i krukorna bredvid framdörren på mitt lilla hus. De laddas upp på dagen och lyser sedan i många timmar under kvällen och natten. Just nu är kvällarna alltför ljusa så för att visa dem i funktion var jag tvungen att lägga en liten papperslapp som täcker solcellen och simulerar mörker för att få dem att fungera. Kommer bara att funka bättre i höst när (huga) kvällarna blir mörkare...


Trädgårdsljus

Idag har det blivit dags för mig att kolla synen. Känns lite märkligt för jag har alltid haft mycket bra syn. När jag testade synen inför busskortet för ca fem år sedan hade jag 1,2 på ena ögat och 1,1 på det andra. Falkögon med andra ord. Nu har jag börjat märka att jag får kisa när jag ska läsa skyltar på långt håll och dessutom misstänker jag att jag behöver läsglasögon! HU! Ålderstecken måhända? Hursomhelst, idag får jag "domen". Enda roliga med detta är att jag kan tycka det är snyggt med glasögon, men att BEHÖVA glasögon suger lite. Blir det som jag tror det blir återkommer jag med bilder på brill-alternativ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar