söndag 17 juni 2012

Präst- och diakonvigning

Idag var det högtidligt värre i Härnösands domkyrka när fyra nya diakoner och en ny präst skulle vigas samt en präst välkomnas till Svenska kyrkan från Ungern. Alla var så finklädda och musiken i kyrkan helt lysande! Jag som är svag för processioner fick mitt lystmäte under in- och uttåget. Nästan som i Jerusalem. Bara nästan, fast på samma sätt extra kul eftersom jag är vän med tre av de nya diakonerna. Nu är det bara att önska dem lycka till i sina nya ämbeten! Lite fundersam blir jag, eftersom jag ibland funderar om jag skulle ta och fortsätta studera vidare. Men samtidigt är nog mitt kall (och eventuell talang) att vara pedagog. Synd bara att det inte innefattar någon pampig invigning i någon domkyrka...





2 kommentarer:

  1. Å si på sjuttan, där var jag med också på en bild! (Fast det vet man ju bara om man vet det.)

    SvaraRadera
  2. Men vad spännande! Vinka nästa gång..... ;-)

    SvaraRadera