tisdag 19 juni 2012

Roligt på jobbet!

Jag har verkligen ett kul och omväxlande jobb. Idag på eftermiddagen kom en kollega in i mitt arbetsrum och undrade om jag på stiftets medarbetarmöte kunde ta på mig rollen som cafévärdinna och konferencier  på jazzklubben Metropol i Härnösand! Eftersom Metropol är ett av mina favoritställen i Härnösand och innehar en oerhörd charm och ett gott rykte om att vara en toppenbra jazzklubb så tackade jag givetvis JA till detta skojiga uppdrag! Jag såg genast för mitt inre en rökig lokal (ja, hm, nu är det ju dessbättre rökförbud), dimmade lysen, discobollar och blinkljusslingor... Inte kan jag då komma i något trist och beige!?!? No, nej, no, nej. Ett litet glitterpaljettfodral i all anspråkslöshet kanske? En fjäderboa? Rött läppstift? Flor? Cigarett i munstycke...? (rökförbudet!!!).

OK. Möjligheterna hopar sig och jag blir inte mindre entusiastisk när jag googlar lite på själva BANDET som utgör huvudattraktionen....Kletsmer / Zigenarmusik i Norrländsk tappning! Säger bara - Härnösand och Metropol kommer att vara "the Place" den 22 september! ...och MUSTAT SILMÄT. och jag i svart glitterfodral....?

1 kommentar:

  1. Jag tänkte först att det var de från stan, men nu anar jag att de är från annat håll. Jag känner igen sångaren.

    SvaraRadera