måndag 11 juni 2012

Romance scam?

Nu börjar jag bli lite irriterad på alla inviter jag fått på Skype den senaste tiden. Det är okända män som vill bli inlagda i min kontaktlista, men jag har som vana att Googla alla okända typer och då visar det sig att det finns en hel armé av amerikanska överstar i Afghanistan som på noll sekunder vill bli vän med mig och börja flirta... Jag blockerar och blockerar, men det kommer nya typer... Känns lite obehagligt, undrar hur de fått för sig att jag är intresserad?


Tydligen är det så vanligt att det upprättats ett scamwarning-centre! Har kollat lite och det bästa är att blockera omedelbart! 


Lite komiskt är det att några utger sig för att vara sjöofficerare i just Afghanistan... I vilken sjö då, kan man undra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar