fredag 1 juni 2012

Snygg tulpan!

Häromdagen stormade det lite i min trädgård och när jag kom hem låg en tulpan helt livlös och slapp i rabatten. Det var bara en liten grön knopp då, men jag tog ändå in den och satte den i vatten. Nu har den slagit ut, och visst är det en ovanligt tjusig tulpan!! Enda kruxet är att jag glömt vad den heter, för sådana här vill jag ha fler av i höst när jag ska gå på lökjakt! Är det någon som vet namnet kan ni väl maila eller kommentera detta i bloggen! Nu väntar jag på att de andra ska slå ut, de som klarade stormen. Har 7-8 st till. Njutning för ögat och lisa för själen att pyssla med rabatterna!


"Snyggtulpanen" får den heta så länge...

2 kommentarer:

  1. Den heter väl papegojtulpan tror jag.

    SvaraRadera
  2. Aha! Ja då blir det definitivt några fler sådana i höst som ska ner i jorden! Tack!

    SvaraRadera