torsdag 12 juli 2012

Glasögon, dag 1

Ujujuj, vad snurrig jag är i huvudet och vad ont jag har, både i skallen och bakom öronen. Igår när jag kom tillbaka till Docksta plingade det äntligen till av ett sms som sa att mina brillor var klara för avhämtning! Som tur var hade jag en kompis som skulle till Birsta så jag följde med för att samtidigt hämta ut glasögonen. Två av tre glasögon var färdigslipade, väntar nu bara på solbrillorna. Efter utprovningen på förmiddagen hade jag sedan glasögonen på mig hela dagen med Birsta och allt. 


Kanske blev det en för häftig rivstart med den nya synen och hjärnan som ska ställa om sig, för nu är det sjögång i skallen! Allt gungar! Men när jag tar av mig glasögonen blir det VÄRRE! Det enda som hjälper någorlunda är att blunda. Men jag är ju inte trött! Först nu fattar jag att jag har sett dåligt, för det är en jätteskillnad! Jag kan plötsligt läsa det finstilta igen och skyltar på längre håll. Ett extra plus är att jag tycker jag ser klok(are) ut i dem!


Om någon undrar så blev det båge nr 1 som jag valde, och båge nr 4 som terminalglasögon. Solbrillorna blev en helt ny sort. Foto kommer så småningom på solbrillorna...


I Birsta hittade jag TRE klänningar som jag slog till på! Såååå snygga! Känner att det blev en "total makeover" Glasögon har jag aldrig haft förut och dessa klänningar har inte varit i närheten av vad jag tidigare haft! Nu kanske ingen känner igen mig? :-)



4 kommentarer:

  1. Förstår hur du har det...jag stöp t o m på mattorna hemma första tiden med glasögon efter nästan 50 år utan och såg nästan för bra.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Det är onekligen en stor omställning! Huga, nu finns det ingen återvändo för det går sjögång ORDENTLIGT när jag är utan!

    SvaraRadera
  3. Jag har haft mina nya sen strax före midsommar och jag tycker det gungar fortfarande ibland.

    SvaraRadera
  4. Oj då! Det är i alla fall bättre idag. Eller nu gungar det när jag tar av mig dem...

    SvaraRadera