onsdag 11 juli 2012

Måla....?!

Gråvädret fortsätter ute. Jag hann ett varv runt sjön på morgonen, det var ganska uppfriskande egentligen med lätt duggregn i ansiktet under promenaden, men känslan av blöta och svettiga träningskläder efteråt..., nej tack! Jag tog istället bilen hem en sväng för att kolla post, fika med kompis, vattna blommor och shoppa lite på stan. Två snygga par sommarskor blev det på rean (har inte helt gett upp detta med att sommaren kanske kommer ändå) och aquarellefärger! Här ska målas! För typ 20 år sedan gick jag en aquarellekurs och KANSKE minns jag något. Annars blir det en lek med färger bara... Lovar jag ska blogga en bild på vad det blir, hur dålig jag än kommer att vara på detta... Just nu är självförtroendet i topp och nu ryker plasten på penslarna av! Håll i hatten....



En timme senare...

Ok. Nu har mitt självförtroende vad gäller aquarellemålning fått sig en törn. Detta är inte en materialsport, snarare en tekniksport! Har fått ny vördnad för konstnärer! Fick ont i nacken av en timmes stark koncentration i framåtböjt läge så nu tar jag en paus. Till en annan regnig dag! Roligt är det, speciellt att låta färgerna rinna på pappret. Försökte få till några lupiner, och om du kisar, är välvillig och har lite fantasi kanske du ser dem också? 



Ytterligare 30 minuter senare...

Gjorde ett fynd på youtube. Självförtroendet kom upp lite igen. Inspirationen rinner till... Det var tejpen, hårfönen, kaffet och kanske tålamodet som saknades...? Ser ju faktiskt riktigt lätt ut... Eh.... Nåja, jag vilar mig i form till ett annat tillfälle...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar