tisdag 31 juli 2012

Packar väskan!

Sista semesterveckan börjar krympa som en isbit i solen, nu gäller det att ta tillvara på varje stund! Min mor berättade att hon hört att moster Ewa och kusin Lisa ska göra en lite mor-dotter roadtrip till norra Norrland någonstans och häver ur sig "tänk om vi också skulle göra oss en tur...?" Hon säger det nog lite på måfå, och jag svarar på lek "typ vart skulle vi i så fall åka?" Morsan vill till Jamtli, jag fyller i att Åreskutan skulle ju vara trevligt. Morsan, som kommit igång med fantasierna hugger till med Trondheim. Jag börjar tänka på Nidarosdomen.... Jahapp, "när far vi?" säger jag. I eftermiddag eller i morgon bitti? 


Vi tittar på varandra en stund och beslutar sedan att vi sticker i morgon bitti. Tidigt. 


Mer komplicerat än så är det inte att få till en "riktig semester" även i år. Till och med "utlandssemester"!!! Morsan är pigg och rask. Jag är pigg och rask. Vi skulle kunna sitta som två "rusor" i ett hus och låta dagarna passera, eller som nu, följa ett hugskott. 


Fundering: Jag är så otroligt glad över att jag har en bra och nära relation med min mor. Vi har haft våra duster, ska gudarna veta. Speciellt när jag var tonåring och mina föräldrar skiljde sig och jag blev kvar hos pappa. Nu är vi nära vänner. Och, i enlighet med tidigare inlägg, det gäller att ta tillvara på tillfällen att odla även nära vänskap! Rätt som det är kan vi kanske inte genomföra tripper som denna. Trondheim; i morgon kommer vi!

Från vår förra roadtripp i påskas.
Här i lägenheten i Silwan...

2 kommentarer:

  1. Ha en trevlig resa. Glömt ej fiskrestaurangen nere vid hamnen. Beställ färska räkor med vitlöksbröd.
    Lena

    SvaraRadera
  2. Den ska vi definitivt besöka! Jag fantiserar om en hummer, men är räkorna det man ska välja? Visst var du där för inte så länge sedan...?

    SvaraRadera