onsdag 25 juli 2012

Rosa

Det blev en spontartur till Birsta med en vän idag. Rusta, Media Markt, Ittala, Charm, Bokhandeln, Blomaffären och Indiska. Efteråt "gick jag in i väggen", blev tvärpaj och febrig. Orkade knappt ta mig till bilen utan att somna. Låg sedan utslagen på soffan hela eftermiddagen/kvällen. Nu något piggare undrar jag vad som hände egentligen och kan summera dagen:


Fyndade två klänningar, ett par leggings och en superfin blus på Indiska! Jag börjar gilla den affären mer och mer, kanske inte samma kvalité som på Gudrun Sjöden, men man kan å andra sidan handla tre-fyra klänningar istället för en, så det känns som det väger upp det lite.


På Rusta hittade jag en snygg rund vaxduk till utegruppen, rosa med vita prickar. Den kommer verkligen att göra sig när den så kallade "Ryssvärmen" slår till. Inte för jag sett någon ryssvärme IRL, bara på löpsedlar, men jag lever på hoppet om lite värme innan semestern tar slut! Stod en lång stund och betraktade det mest rosa parasoll ever på Rusta för 99 spänn. Skulle se kul ut det om jag hade ett sådant, men jag behärskade mig. Liiite för rosa kanske?




2 kommentarer:

  1. Tur att du behärskade dig...hade nog inte passat i din fina trädgård. Skulle ha tagit udden av alla vackra planteringar och rabatter...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men alla skulle hitta hit.... "-Hon, med det galet rosa parasollet...." Men jag kände också att det hade stuckit ut lite väl mycket...

      Radera