fredag 17 augusti 2012

Bo på FHS

Nu i några dagar bor jag på skolan. Jag är helt enkelt för trött för att pendla, ens till Docksta. Jag vet inte riktigt vad det är, men skulle jag ha semester nu skulle jag nog sova bort den. Jag är så trött när jag vaknar och trött på kvällen. Men kan jag sova? Nope. Är vaken, men urtrött. Sålunda sover jag i Mellansels lilla gästläraretta. Mysigt compact living och kökspersonal som ordnar all mat. Jag misstänker skarpt att jag gått upp ett par kilon. Motionen funkar inte heller som den ska. Nu bara måst det bli bot och bättring snart!

En fördel med att bo på folkhögskola är att det finns så många sköna typer att "hänga med". Eftersom det finns kantorslinje och gospellinje på skolan är grundkursen full av talangfulla elever. Ikväll samlades vi runt flygeln och en ur kursen spelade alla våra önskepsalmer och önskegospelsånger. Säger bara WOW. Vilket pianospel! Vilka röster! Vilken stämning! Och vilka låtar!!! Min favorit är nog ändå "Bridge over troubled water" Snacka om ståpäls! 

I morgon är det tänkt att jag ska ha en heldag om Jerusalem. Är peppad, och hoppas tekniken är med mig. Jag har ju datorn full med bilder, kartor och filmer... Får se vad det blir. Jag förlitar mig lite på "tröskelpedagogiken" och tänker utgå mycket från de frågor som jag hoppas finns i gruppen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar