fredag 31 augusti 2012

Halvdag!

Underbara känsla! Nu kompar jag ut och har hela helgen ledigt! Det blev en hel del övertid med att ha växtplatskursen och för inte övertidsmätaren ska slå i taket jobbade jag bara halvtid idag. Regnet vräker ner utanför så jag vet inte riktigt vad exakt jag ska fylla dagen med. Men OJ, vad skönt det är att "bara vara"! Jag lyssnar på Barbara Streisand "Essentials" - min favorit-melankoli-skiva. Inte för att jag är melankolisk idag, men jag kommer ner i varv så bra med den. Då och då kommer en upptempo-låt och då passar jag på att städa lite. 

Men då och då kommer en låt som får mig att klämma en tår och önska jag hade en tidsmaskin. Idag för ett år sedan fick jag ett telefonsamtal som fullständigt fick mig ur balans så jag hispade runt en hel helg. Hjärnan höll på att koka över av tankar och jag pratade på in- och utandning och försökte förstå vad som var "Meningen". Å vad jag önskar jag kunde spola tillbaka till den stunden och göra om året som sedan följde... Jag är coolare idag och hade hanterat jobberbjudandet jag fick på ett HELT annorlunda sätt. Typ sagt "Tack, men nej tack!" Bara så. Utan hisp och hysteri. 


Someday
Someday, somewhere.
We' ll find a new way of living.
We' ll find a way of forgiving.
Somewhere...
There' s a place for us.
Somewhere a place for us.
Peace and quiet and open air.
Wait for us.
Somewhere.
There' s a time for us.
Someday there' ll be a time for us.
Time together with time to spare.
Time to learn, time to care.
Someday, somewhere.
We' ll find a new way of living.
We' ll find there' s a way of forgiving.
Somewhere... Somewhere... Somewhere...
There' s a place for us.
A time and a place for us.
Hold my hand and we' re half way there.
Hold my hand and I' ll take you there.
Somehow...
Someday, somewhere...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar