lördag 18 augusti 2012

Jerusalem i Mellansel

Puh, vilken dag! Jag känner mig lite tom just nu. Idag har det handlat om THL, The Holy Land, precis hela dagen på grundkursen i Mellansel. Känns som hur länge jag än håller på så finns det mer att säga. Ett av min mål när jag föreläser om Jerusalem är att det ska inspirera till fortsatta studier och ett intresse att besöka landet. Jag tror det blev så idag. Hoppas det. 

Jag kan tycka att vi i kyrkan ofta har en märklig inställning till de fysiska platserna Jerusalem, Betlehem, Nasaret och så vidare. Vi läser om ställena, vi sjunger om dem. Vi drömmer oss bort till dem. Men när det kommer till kritan föredrar många kristna att ha hellre leva i bibeln, psalmen eller rent utav i fantasin (tanken) istället för att resa dit. Trist! När ett besök ger så otroligt mycket mer!


Golgata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar