tisdag 21 augusti 2012

Laddar om

Nu börjar mina rena kläder ta slut och ännu återstår tre dagar på resande fot. Två veckors kringflackande kräver lite mer eftertanke när det gäller packning än vad jag lade ner förra söndagen när jag senast var hemma några timmar märker jag. Tur att sista etappen är friluftsbetonad ö-vistelse! Träningskläder och jeans kan passa bra.

I morgon bitti bär det av till Högbondens fyr som ligger fint på en ö i Höga Kusten. Det är återigen Svenska Kyrkans grundkurs i Mellansel som har en avslutande utfärd innan deras första period på skolan är tillända. Själv tycker jag det ska bli trevligt att återse Högbonden, nu utrustad med min nya kamera hoppas jag få lite tid att fotografera det storslagna landskapet därute.

fredag är det dessutom dags för en ny dags EFIT (Ett Foto I Timmen), så välkommen på besök här på bloggen då!

Men framför allt ser jag fram emot helgen! Sova i egen säng... tvätta kläder... sova ut... bara vara... göra det jag vill... Ingen planering.... bara njuta!



4 kommentarer:

  1. Ha det så härligt ute på Högbonden! Minns känslan för ett år sen då jag fick dela ut nattvard där för första gången...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, är bara vädret med oss tror jag det blir en höjdare i år med!

      Radera
  2. När vi var där med grundkursen så ville inte min kropp packa ryggsäcken och åka hem.

    SvaraRadera
  3. Vore det inte för att jag längtar efter civilisation, den egna sängen och rena kläder hade jag gärna stannat här ett bra tag. Det är så otroligt fridfullt här. Enda problemet är nätverket som kommer och går.... (mest går).

    SvaraRadera