torsdag 9 augusti 2012

Resa....

I Härnösand finns det en tågstation. I Uppsala finns det en tågstation. Hur lätt vore det inte att låta ett tåg gå mellan dessa stationer så folk kunde resa på ett snabbt och smidigt sätt. Nejdå! Nu går det ju att göra denna manöver synnerligen invecklad och rörig. Först hitta bussen i Härnösand och hinna med den. Sedan utbryter kaoset i Sundsvall.... Att gå från busstationen till tågstationen var ganska enkelt. Jag har ju bara packat för några få dagar. En del släpar sina väskor och svär. Det är ganska långt om man har tunga väskor... Tur det inte är vinter, tänker jag.

Sedan var tåget inställt och ett par ersättningsbussar ska köra istället. Lastningen i Sundsvall var stressig, rörig och tog tid. Två gånger fick jag byta buss där. Kommer inte hinna med tåget som jag har biljett till från Gävle. Får ta ett senare tåg. Det kommer hinna bli kväll....

Uppdatering. Bussen pajade. Stillastående på E4-an. Väntar ersättningsbuss för ersättningsbussen. Hur kul är detta på en skala? Tur det finns lite batterier kvar i iPhonen och datorn. Men det är väl också en tidsfråga. SUCK!

Mer uppdatering: Vi fick NÄSTAN åka tåg från Hudik. Men tåget var fullt. Nu blir det en annan buss från Hudiksvall istället... Nära....

Ännu mer uppdatering. Killen som sitter bredvid mig ska till Arlanda för att flyga hem för att gifta sig i morgon. Han börjar vara lite nervös nu... Jag översätter till engelska och anar lite panik...

Som sagt. Det finns tågstation i både Härnösand och Uppsala. 
Jag åker i alla fall i en snygg buss... Tur?

Laddar om med en "Femme Natural Boost"
Ibland behöver man lite extra energi....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar