tisdag 28 augusti 2012

T*R*Ö*T*T

Hugaligen vad trött jag är! Idag började tredje delkursen av stiftets grundkurs om Svenska kyrkans tro som går under namnet "Växtplatskurs". Tanken är att ideella, förtroendevalda och anställda utan kyrklig utbildning ska få en grund i vad kyrkan står för samt ges tillfälle att reflektera över sin tro. 

Det är en rolig kurs att ha med ett glatt och trevligt gäng! Vi avslutade dagen i bönsalen med att lyssna på musik. Var och en hade tagit med en favoritlåt som vi lyssnade på. Jag fick en ny favorit, och det var en gammal goding; Johnny Cash! 

I morgon blir det mässa i Domkyrkan följt av ett pass om "idealitet i kyrkan" som jag ska hålla i. Resten av dagen blir betydligt lugnare - fört om retreater, andlig vägledning och pilgrimsvandrignar. Därefter prova på retreat i några timmar ute vid vackra Nickebo. 


2 kommentarer:

  1. Med den rubriken är jag ju antagligen väldigt fräck som undrar om det ska bli någon sorts planeringsmöte om "Visa din kyrka"?
    Vem ska göra vad när?

    Men egentligen är jag ju bara nyfiken och fundersam på hur det ska bli? Det behöver ju förberedas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte alls fräckt. :-)
      Jäpp, vi borde få till en träff snart.
      Det finns en plan.......

      Radera