torsdag 27 september 2012

Haveri

Sky City, Arlanda. Nu sjunger min Samsoniteväska på sista versen. Många år har den troget tjänat mig på allra bästa sätt, men nu tror jag detta får vara sista resan. Den låter som en traktor när jag släpar den och trögt går det. Jag som skrutit så för vänner och bekanta hur geschwint det går med hjul i alla hörnen. Var in i en butik för att kolla den så kallade "livstidsgarantin". Drömläget vore att de bara tar emot den och jag får en ny, eller åtminstone ett nytt hjul. Icke! "Var har du kvittot?" HA! I bästa fall har jag ett kvitto hemma, men jag har ju flyttat typ tre gånger sedan jag skaffade väskan...  Det får bli en ny! 1600 kostade den en gång i världen, men den har verkligen givit valuta. Ca 35 resor till The Holy Land, Sydafrika, New York, Florida, Bahamas, Norge, Rhodos.... är bara några ställen jag kommer på som jag varit med denna väska. För inte tala om alla resor i Sverige. Många mil blir det...


Hjulhaveri...

Två medlemmar ur min Samsonitefamilj. Bara
Big Daddy saknas. Han får vara hemma idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar