tisdag 11 september 2012

Hobby

tisdagstema är dagens ord "Hobby". Jag fick frågan "Mia, what are your hobbies?" en gång och kände hur svårt jag fick att svara. Jag har inte en hobbie, jag har massor med grejer jag håller på med. Har jag EN hobby så är det nog "Jerusalem" Att resa dit, fota, läsa kyrkohistoria, pilgrimsvandra, gå i procession, fotografera människor, muren, hänga med vänner.... Men är det en hobby? Hobby associerar jag till något konkret och avgränsat. Många sådana konkreta och avgränsade saker gillar jag att testa, men jag känner att jag inte fastnat för något tillräckligt mycket för att kalla det hobby. Det ingår väl i ordet att det är något man återvänder till gång efter gång....? Blogga är en hobby som jag återvänder till nästan varje dag. DET är min hobby. Men, för att få till en bild till tisdagstemat fick det bli en liten pysselgrej min mor sysslade med när jag hälsade på henne för ett tag sedan. Det skulle bli en stjärna eller snöflinga i metalltråd...


8 kommentarer:

  1. Ja, blogga är ju en hobby :) Det tänkte jag inte på.
    Nu när jag hittat hit så ska jag utforska din blogg lite :)

    SvaraRadera
  2. Javisst är det så, att man är nyfiken på många saker...och de fina är ju om man kan kombinera dem i en blogg!
    Ha en trevlig tisdag.
    Kramen.

    SvaraRadera
  3. Vad som är en hobby kan variera med tiden. Det finns så mycket som är interssant att syssla med. Jag har nyligen börjat fotoblogga och tycker det är riktigt roligt. Det innebär ju att kameran kommer till flitig användning.

    SvaraRadera
  4. Sant. Intressen ändras med tiden. Jag handarbetade, broderade, sedan blev det korsord. Sedan blev det olika grafiklektioner när datorn kom.
    Men... jag har alltid haft rottweilern som nr 1.

    SvaraRadera
  5. Man har så mange hobbies, om man tenker seg og. Ikke alle kan dokumenteres i bilder eller så blir det for mange bilder.
    Snøfnugg? Er det det det skal bli?
    Ha en fin kveld :-)
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2012/09/11/hobby-jo-da-men-hvilken/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan använda den som snöfnugg eller blomma, beroende på vilken årstid det är... Eller vilken färg på tråden man har. :-)
      Ha en underbar kväll, nu ska jag kika på din blogg.

      Radera
  6. Så får du chansen att lägga spinna garn till din hobbylista. Välkommen till bibblan på lördag!

    SvaraRadera
  7. Ojoj. Jag som ska till Mellansel på Lördag... Lycka till med spinningen!

    SvaraRadera