lördag 8 september 2012

Lördagsförmiddag

Känner att gårdgens resande tog ut sin rätt idag. Vaknade med betongkepa redan vid fyratiden. Hade dessutom ingen frukost hemma. Tungt. Fick klara mig med lite the (utan mjölk) fram till affären öppnade vid åttatiden. Sedan artar sig dagen bara bättre och bättre! Melodikrysset gick lätt som en plätt med lite stöd från Facebook och en stor kopp kaffe. 

Nu känner jag att jag vill vara lite "domestic" idag. Typ kratta gräsmattan, kanske plantera om vinbärsbusken och rädda in de växter som inte klarar frost. Kanske sätta lite lökar också. Städa och tvätta också. Låter kanske inte som en höjdardag, men jag gillar faktiskt att "skrota omkring" här hemma. Ikväll har jag TRE nice inbjudningar, men jag väljer nog att vara hemma. Det liksom tar emot att skumpa en massa mil i bilen så här dagen efter "lilla" trippen till Malmö. Borta bra, men hemma bäst. Ibland.

Facit - för den som behöver ett sådant...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar