torsdag 6 september 2012

Objektiv

Knäppa kort är kul, men hittills har jag varit så kär i mitt makroobjektiv att jag helt glömt bort 18-55 - objektivet! Nu satte jag på detta för att testa lite och till min stora glädje kan jag nu gå riktigt nära motivet. Än så länge har jag reglaget på "smart", men de som kan säger att jag borde gå ifrån detta snart. Med smartknappen blir allt automatiskt, bländare, slutartid och skärpa. Men det jag gillar med fotografering är själva motivet, och då är det väl bra om bländare och sådant blir optimalt varje gång.... eller....?

Jag gillar glas. Här är mina spaljéer av armeringsjärn, dekorerade med
glas som man handlar för nästan inga shekel alls i Hebron på ett ställe
 där de blåser glas och gör keramik.
Nu ska jag packa väskan inför en liten roadtrip söderut igen. Flygtaxin kommer 5.20 i morgon, hujedamej. Kameran ska givetvis få följa med även om jag reser med lätt packning (bara handbagage). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar