lördag 8 september 2012

Spana in lökarna!

Kunde inte motstå rubriksättningen.... :-)

Idag blev det pyssel hemma i min lilla trädgård. Efter mycket funderande fram och tillbaka har jag flyttat på min uppstammade svartvinbärsbuske. Den trivdes inte vid spaljén av armeringsjärn, jag antar att den vill ha fritt spelrum för grenarna. Nu har den hamnat i rabatten bredvid hammocken istället. Då kan man sitta i hammocken och plocka svarta vinbär. Nästa höst det vill säga...

"Pinnarna" - en konstig växt som ser ut som bambu - fick flytta till rabatten mot vägen. De hade verkligen skjutit rötter på den korta tid de stått på det andra stället. Ska bli spännande att se vad som händer dessa pinnar. Jag har hört att de kan blomma!

Nu väntar jag bara på att det ska bli lite kallare, då ska lökarna i jorden. På Plantagen häromdagen hittade jag några riktigt snygga lökar! Jag tror det kan bli snyggt, eller hur?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar