tisdag 4 september 2012

Tisdagstema - "defekt"

Vad tänker jag på när jag hör ordet "defekt", och ännu mer specifikt - hur illustrerar jag ordet i bild? Så funkar "tisdagstema". Här är fler tolkningar av "defekt"

Jag bläddrade igenom mitt bildarkiv och hamnade i minnen... Till sist fastnade jag för den här bilden. Det är en tavla som jag hittade på en loppis i somras. Jag bar runt på den i ungefär en timme, tänkte handla den och hänga den i mitt kök. Mest som ett ironiskt statement, för "huslig" är nog ingen passande beskrivning på mig. Jag tar alla genvägar jag kan hitta när det gäller matlagning... Men tavla var lite för defekt för att jag skulle slå till. 

"Huslig förnöjsamhet är himmelsk lycksalighet"



2 kommentarer:

  1. Vackert men defekt!
    Ha en fortsatt skön tisdag.
    kramen.

    SvaraRadera
  2. Passer bra til tema :-)
    Ha en fin kveld.
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2012/09/04/hadde-nesten-glemt-tirsdagstema/

    SvaraRadera