söndag 2 september 2012

Trädgårdsuppdatering

Det har inte varit helt lätt att njuta av trädgården den här sommaren. I vanliga fall hade jag nog suttit åtskilliga dagar i min hammock och bara njutit av att se blommorna växa omkring mig. I år har man fått vara snabb för att hinna det mellan alla regnskurar. Men, blommorna kan i alla fall inte klaga på vattningen.... Hur som helst, några skönheter njuter jag nu av:

"Chokladblomma" Den till och med DOFTAR kakao!
En favorit som får komma tillbaka nästa sommar...

Vacker är den, till och med i regn!

Jag hade givit upp hoppet om den tuggummirosa
vallmon, men nu är den på väg!

Den lilla vita klock-blomman blommar troget.
Liten, men vacker! Tur det finns makro på kameran... :-)

Klematis "Cardinal Rouge". Jag tycker färgen på blomman
passar så bra till det rostiga armeringsnätet!

"Blomman för dagen" Den växer så det knakar, och
stjälkarna är jättegrova, men hinner den blomma....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar