torsdag 11 oktober 2012

Det är mycket nu...

Många gånger tänker jag "Gör inte idag vad du kan skjuta upp till morgondagen". Mest på skoj säger jag så, för det är en skön känsla att "få rent på skrivbordet". Men tråkiga saker som det inte är bråttom med har jag en tendens att skuffa framför mig. Tills jag måste göra dem. Ofta i ren desperation. Dammtorka är en sådan syssla, speciellt böckerna i bokhyllan. Skriva rent anteckningar är heller inte så käckt.

Nu de senaste dagarna har jag ett gäng arbetsuppgifter som är direkt roliga och som jag VILL göra. Men tiden räcker inte till, dagarna är för korta och plötsligt är det hemgång som gäller. I morgon har jag lagt in kompledigt efter en del resande jag gjort, men har en lista med grejer jag vill göra för att få helgro i kroppen, så det blir några timmar vid skrivbordet ändå.

"Positiv stress" kallas det visst. Och jag känner hur välgörande denna arbetslust är för mig! Alltför länge har jag suttit och glott in i datorn ganska håglös och hålögd. Inte fått mycket gjort, inte varit speciellt "på". Nu har tidvattnet vänt och jag jobbar så flisorna yr. Känner kreativiteten sprutar även när arbetsdagen är slut. ROLIGT! Jag har en del att ta igen så jag bara välkomnar denna överväxel. 

Utanför mitt fönster har lönnen gulnat igen. Livet går vidare och jag njuter av färgprakten och känner NOLL vemod över att de snart faller av. Livet går vidare och SNART kan jag ha stora nyheter att skalda om här på bloggen!

3 kommentarer:

  1. Det kaan också vara så att gloendet har behövts för att ruva fram den här energin.

    SvaraRadera
  2. Så kan det definitivt vara... Vore man på topp jämt skulle man ju inte orka med sig själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det är en väldigt viktig insikt. Inte ens Bolt springer gôrfort hela dagarna.

      Radera