tisdag 16 oktober 2012

Många järn i elden

Det är ganska märkligt egentligen. Ju mer man gör, desto mer saker kan man ta på sig utöver de saker man redan gör. Egentligen borde det vara tvärtom, när jag ska vara planerat sjukskriven har jag haft stora ambitioner. Böcker jag ska läsa, filmer jag ska se, telefonsamtal jag ska ringa osv. Men ofta blir det bara en bråkdel av det planerade som blir gjort. Nu jobbar jag för fullt, men hinner ändå göra ännu mer. Kanske är det för att den procentuella ökningen för extragrejer man gör är mindre ju mer man jobbar?

Igår var det sista dagen att anmäla sig till vårterminens kurser och jag har hittat en kurs som på pappret är superintressant! "Pilgrimsfärder i historia och nutid". Alltså WOW! Jag ringde kursansvarige och kollade lite, bara ungefär 6 intensivdagar på studieorten, vilket är överkomligt, och utöver det en pilgrimsresa till Irland! Den är frivillig, men sedan jag gjorde en liknande resa som Universitetet anordnade till Egypten -04 så VET jag att det är kvalité på resorna! Ska bli så kul, kan knappt vänta... Nu väntar jag bara med spänning för att se hur det ska gå att bända in tre gånger två dagar i mitt vårschema som redan nu börjar se intressant ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar