måndag 19 november 2012

Arg, irriterad och förbannad!

Nu känner jag för att skriva en arg-blogg! Jag vill ondgöra mig på saker som jag gått och retat upp mig på under en längre tid. BLÄ! Människor som ljuger, manipulerar, smörar, är falska, snackar skit, bedrar och uppträder allmänt vekryggat. Jävla sängrökare! "Jävla sängrökare" är för övrigt ett begrepp jag lärde mig av en kollega (präst dessutom). Det är liksom en så låg varelse av passivitet och slapphet att ingen annan beskrivning riktigt lyckas ringa in äckelkrypet man försöker beskriva i ord. 

Det är skönt att få bli riktigt arg ibland. Minus för att jag inte kan sova. Plus för jag äntligen lyckas slita bort den tuggummiliknande parasiten som liksom fastnat för hårt i mitt hår! Yes, för det. Men det har kostat på. Höll nästan på att bli flint av allt hårdragande.

Tänker inte gå in på detaljer. ni som vet, ni vet. Ni som anar, anar rätt. Du som tar åt dej ska också ta åt dig - don´t call me and I will not call you either! 

Anfäkta anamma alla världens andemakter, jädra plattfötter, bomber och granater, sötvattenspirater, enögda kannibaler, fördömda kräk och fähund, gråsugga och spindelapa, kanapéer och konjakskransar, ärkebanditer och luspudlar..... (har jag glömt något?).... osv...


Sådärja. Nu har jag pyst lite ilska. Nu gick ilskan över. Nu ska jag bli mitt vanliga snälla, lite lätt mesiga jag igen! Haddockmetoden rekommenderas å det bestämdaste till den som vill bli av med lite överskottsilska!

2 kommentarer: